6 görög isten, 4 egyiptomi fáraó és 7 római gladiátor rendel! Talán Pheidiasz sem kapott hasonló megrendelést 2500 évvel ezelőtt, a Café Designnak viszont augusztusban naponta kellett teljesíteniük ehhez hasonló megbízásokat. A tételek ugyanis az Auchan első matricagyűjtő-albumának szerves részét képezik, amelyet teljes egészében a Café Design tervezett és gyártott le. Arnold és Oszkár utazása az időben szeptember 5-től volt elérhető a hipermarket áruházaiban.
Az album ötlete még három évvel ezelőtt merült fel: a Cora bízott meg minket azzal, hogy készítsünk egy gyerekeknek szóló ismeretterjesztő albumot. Erre készült is egy koncepció, ám a Cora felvásárlása miatt végül nem jutottunk el a megvalósításig. Két hosszú évig aludt a projekt. Az újraélesztés januárban indult meg, immár az Auchan megbízásából, nagyban támaszkodva az eredeti elképzelésre. A dinoszauruszok idejétől egészen a középkorig tartó utazás újabb helyszínekkel és témákkal bővült, valamint Arnold, az okos kisfiú és Oszkár, a beszélő szurikáta karaktere is ekkor került bele az albumba. Az elmúlt három évben több ötlet is felmerült, hogy a korszakokat átívelő kalandon kik kísérjék végig a gyerekeket – Tom és Jerry-n kívül szóba jött az Auchan népszerű hörcsög párosa, valamint robotok és űrlények is – ám végül Arnold és Oszkár lett a befutó.
A két fő karakter és a több száz korhű rajz – köztük a 166 féle matrica – Pozsgay Gyula és Lovász Zoltán munkáját dicsérik. A kiadvány szerkesztője és a kampány szövegírója Szluha Bálint volt. A szöveget egyetemi és középiskolai oktatók lektorálták, szem előtt tartva a célcsoportot, hogy a gyerekek valóban játszva tanuljanak az albumból. Mi sem bizonyítja jobban, mennyire érdekes lett a végeredmény, hogy az Auchan egyik pénztárosa áradozott az inkognitóban vásárló szerkesztőnek az albumról, amit hiperaktív kisfia – akinek pedig korábban 10 percig is ritkán sikerült egyetlen dologra koncentrálnia – 45 percen keresztül lapozgatott.
A matricákat november elejéig lehetett gyűjteni: minden elköltött 2000 Ft után ajándékba kapott a vásárló egy csomagot, amit külön 99 Ft-ért is meg lehet vásárolni. Az áruház - a gyűjtők kérésének eleget téve - szeptember végére már cserenapokat is szervezett, sőt sokan apróhirdetésekben keresték a hiányzó matricákat. Az akcióhoz óriásplakátokon és citylightokon kívül rádiószpot és animációs reklámfilm is készült. A rajongók az áruházakban kiállított "időgépes" fotófalakkal, valamint Arnold és Oszkáros ajándékokkal is találkozhattak. Ezen felül a gyerekek ezen a honlapon logikai játékokat is kipróbálhatnak, illetve Facebook alkalmazással is játszhatnak. Abban, hogy minden időben elkészült, nagy szerepet játszott Szilágyi Erika, aki az Auchan részéről koordinálta a promóciót, és Petz Barbi, aki a Café Design oldaláról irányította a projekt megvalósítását.